tisdag, juni 13, 2006

Tantblomma eller inte.


Sitter och väntar till solen ska lägga sig en aning. Jag vill ut på gatan och sitta där med ute- stolarna. Det är fördel att bo på nedre plan och ha dörr mot gatan. Då kan man som idag sitta ute och plantera om sina krukväxter. Idag ska mina nyförvärvade pelargoner få ny jord och kruka. Ja jag har köpt pelargoner, det var lite speciella så jag kunde inte motstå att köpa dem. Lite tantigt kan tyckas men vem bryr sig ifall att de inte är inne de är ju ”as-läckra” att se på.

Det enda jag nu behöver för att göra min uteplats fulländad är ett ute bord. Jag har två caféstolar som jag fick när jag jobbade i krogsvängen. Jag orkade inte bära hem mer än två stycken. Klockan var 4 på morgonen och jag bodde i Hornstull och krogen som jag jobbade i låg vid humlegården.

Den dagen slängde restaurangen ett helt rum fyllt med utemöbler, säker 70 stolar och ett antal bord. Och jag orkade bara bära med mig två av dessa underbara ”franskinspirerade” stolar i metall och rotting. Resten ligger säkert på ett sopberg, och ruttnar långsamt bort.

Inga kommentarer: