fredag, februari 01, 2008

Pappersarbete


Sitter med högarna omkring mig, suck, tråkigt. Efter 4 år så har det blivit mycket att gå igenom. Högarna ligger bara och väntar.

Har just haft Chefen på besök, vi var på Texas-Longhorn, där vi åt lunch och därefter tog vi en kaffe hemma hos mig. Och som vanligt innan Fredagsmiddagen så har jag en otrolig röra, papper saker kassar och mediciner överallt. Jag hoppas han hade överseende med röran men tro det eller inte man har faktiskt inte mycket tid över under veckodagarna, även om jag är sjukskriven.

Just nu kollar jag upp min sjukpenning, eftersom jag tydligen har haft en alldeles för låg lön registrerad hos Försäkringskassan. Visst så får man inte full lön vid sjukdom, men jag har tyckt att pengarna inte har räckt till på den senaste tiden, och vid närmare undersökning så verkar det stämma. Jag har inte fått ut det jag skulle ha. Hoppas det går att korrigera i efterhand, vilket dom sagt på försäkringskassan att det ska gå, men man vet ju aldrig. Jag vågar inte hoppas på något, för det brukar inte bli som jag trott.

Jag har även haft en försäkring som täcker de sista till full lön på sjukpenningen så det har varit svårt att hålla isär allt men nu börjar jag få klarhet i det hela. Papper från 2004 ligger överallt i lägenheten så nu gäller det att röja.

Och middagen i kväll blir nog enkel. Hemmalagade Pizza sallad, fruktsallad till efterrätt. Till helgen ska jag laga Dolmades, något sådant avancerat blir det inte idag.

Inga kommentarer: