torsdag, februari 21, 2008

Många frågor om fildelning..

Jag har fått många frågor angående fildelning på nätet. Intresset verkar växa och senast jag var på sjukgymnastiken så fick jag frågan igen.

Som en sann administratör som jag är, så gick jag hem och skrev en kort men ändå en guide/manual hur man kommer igång med fildelning. Jag stödjer givetvis fildelning på nätet eftersom jag kan publicera dokument som denna med hjälp av Torrent-applikationer. Min "Tresure-map to The Pirate Bay". Dokumentet är ett "levande" dokument det vill säga att jag kommer att redigera det efterhand.

Fildelning har vuxit något enormt, här på arbetet talar alla om det. Nästspelandet har också vuxit. Många spelar WOW. Själv har jag börjat småspela ArtchLord. Kul spel med mycket bra grafik. Spelvänligt men snart inser man att det kostar pengar då man måste köpa nycklar för "riktiga" pengar för att öppna vissa boxar. Men det är värt att betala för det eftersom grafiken och spelmöjligheterna är fantastiska. Jag skulle nog betala för att spelat ArchLord men det blir efter jag är klar med SilkRoad.

Senaste filmen är en "screener", det vill säga den är inspelad i en biosalong och uppsatt på nätet. Filmen heter "Jumper" och den är bioaktuell om några veckor. Handlingen är bra och jag längtar tills den kommer på DVD eller så kan jag tänka mig gå på bio för att se den i originalskick.

Ja, just det var vänlig och klicka på denna länk till min läsarundersökning.

Ranking:
***** Tresure-map to the pirate bay
*** World Of Worcraft
**** ArchLord
***** SilkRoad
**** Jumper

Inga kommentarer: