lördag, januari 30, 2010

Dag 30



Så här års då allt är kallt och snön ligger i drivor utanför mitt fönster så brukar jag göra saker som påminner mig om våren och sommaren.

Jag brukar sätta frön och tänka på sommaren. Planera hur och vad man ska lägga i rabatten. Växthuset i Riala är lagat så i sommar kommer vi att kunna så allt möjligt där men först tror jag att jag ska prova att så Havtorn.

Jag åkte in till jobbet igår och det var jätte svårt att ta sig fram. Snön låg i drivor och snöplogen hade plogat upp en vall mot min bil. Nu var det inte så svårt att skotta bort all snö men dom borde väll tänka sig för tycker man.

Själv orkade jag inte skotta all snö så jag fick be om hjälp att skotta ut bilen. Väl på arbetet och innanför grindarna var det välskottat som vanligt.

ok men nu ska jag drömma vidare om våren och sommaren .... vi hörs senare

Inga kommentarer: