torsdag, januari 28, 2010

Dag 28


Insnöad! Japp, idag stannar jag hemma. Jag är nämligen insnöad , igen. Det är andra gången detta år.

Jag har i alla fall lärt mig att det kan snöa i Sverige och att det kan bli svårt att ta sig fram. Jag kan inte förstå att alla blir så handfallna vid kraftig nederbörd. Man pratar om att man aldrig sett ett sådant oväder men egentligen så var det inte alls så länge sedan det snöade så här kraftigt.

Hoppas våren kommer snart. Det börjar bli tråkigt med all denna snö speciellt när ingen skottar bort den i stan. Nä, det ska väll sparas på pengar.

Jag var ute en sväng igår med bilen och det var jättesvårt att ta sig fram på Stockholms gator. Och idag så ska det även bli storm så det är bäst att jag kurrar i hop mig under mitt täcke, jag struntar i att gå ut idag.

Inga kommentarer: