söndag, januari 24, 2010

Dag 21


Irriterand på alla som inte förstår hur handikappstillstånd fungerar!

Jag fick en p-bot, men det var inte min p-bot. Någon med registreringsnummer XWF 901 fick för sig att sätta hans/hennes p-bot på min bil. Jag förmodar att dom hoppades att jag skulle betala deras bot.

Idioten hade parkerat för nära korsningen och jag antar att han såg att jag hade handikappstillstånd. Jag hade den uppe fast jag stod på en vanlig parkeringsplats och jag vet att jag kan även parkera där med detta tillstånd. Förmodligen tyckte idioten att jag skulle betala hans p-bot för att jag tag upp en plats som han kunde stått på istället för mig.

Jag vill bara informera till er alla som har fått för er att handikappade får bara parkera på handikappsplatser: detta är inte så. Även jag kan parkera på vanliga p-platser.

Jag har också fått hot-brev på vindrutan då jag på Lidingö stannat vi mina föräldrars port för att lasta av matvaror. Någon i byggnaden ansåg att jag inget hade att göra på gångbanan att göra. Man hotade med stryk och polisanmälan.

Här vill jag även informera denna idiot, att med mitt handikappstillstånd får parkera 1 timma på början av gångbana, för att just underlätta, i och ur packning, av last.

Och till er alla som nu anser att handikappade har en orättvis fördel i trafiken: Jag överlåter gladeligen mitt handikappstillstånd till er, förutsatt att ni även tar min sjukdom. Reumatism, dubbel lungtransplantation, 50% lungkapacitet, värk, andnöd, förlamning och elva olika mediciner ni måste tag var dag.

Sluta klaga och skrika på mamma att det är orättvist och hitta inte på egna regler i samhället. Om du inte förstår varför saker är som dom är så slå upp lagboken eller läs om vad det innebär, innan ni anser att ni har rätt i sak.

Ni vill ha frihet och åberopar djungels lag där den "den starka överlever". Ni skulle inte överleva i djungeln i fem minuter innan ni skriker efter eran innerstads lägenhet, BNW:n, Stureplan och med en kaffelatte i handen.

Vi lever i ett samhälle där alla är olika individer därför behöver vissa fördelar för att kunna leva i ditt och mitt samhälle. Sluta hata oss som har det lite svårt.

Och sluta knuffa oss i ryggen om vi går lite långsammare på stan. Det är jävligt otrevligt ska du veta! Bete dig som en människa och inte en oxe i flocken, vi räknar ju oss som det intelligentaste djuret på jorden. Ja, vissa av oss, i alla fall.

Mat Fraser - Animated Kick Boxing - Motion Disabled from simon mck on Vimeo.

Inga kommentarer: