fredag, juli 10, 2009

Bebisbilder



Jag har äntligen börja att föra över våra familjebilder till digitalt format. Och jag håller just på att gå igenom en del av alla diabilder, foton och negativ som Pappa har haft liggande hemma.

Det är ingen ordning alls på bilderna och han har misslyckats helt med att sortera ut dåliga bilder. Jag började med en hög med pappersfotografier med tillhörande negativ. Dessa bestod av Pappas semesterbilder tagna på de alla de fester han brukar gå på. Inga man känner och bildkvaliteten är urusel.

Alla dessa foton är tagna på natten med blixt, vid något bord där folk sitter och äter. Det finns en uppsjö av dessa bilder och jag inser snabbt att dessa är inget att spara på.

Nej jag går snabbt till de foton som är tagna på oss barn när vi var små och även om det står snyggt och prydligt -79 -80 på en diabildkassett inser jag snart att det inte kan stämma. Bilder från vår tonår är blandande med bebisbilder.

Jag får snabbt besluta att jag scannar alla bilder som är bra och de foton som inte går att rädda struntar jag i. Själva sorteringen, får jag ta i efterhand, det finns ingen möjlighet för mig att sortera dessa bilder själv.

Samtidigt händer det mycket nu, brorsan har fått sitt första barn. Samt att min storasyster har just fått hem sitt barn från Vietnam. Mycket barn blir det och jag har just köp en ny kamera så jag kommer få mycket att fota och filma.

Förövrigt vill jag ännu en gång rekommendera denna kamera. Det är den bästa jag haft på länge. Liten behändig och lätt att använda. Sanyo xacti CG10



För Spotify användare:
Min Tio i Topp lista
Min Topp lista
Min Soft Topp lista

Inga kommentarer: