torsdag, april 09, 2009

Vårkännslor?


Ja nu har jag gjort det! Jag har ansökt om ett lån för att renovera lägenheten. Det satt djupt inne men jag lyckades ta mig i kragen och ansöka. Det tog ju bara 5 minuter på SBABs hemsida. Lätt som en plätt nu väntar jag bara på att dom ska godkänna lånet.

Och lägenheten är det egentligen inte så stora saker att ändra på men jag vill bara fräscha till den så att det står sig på marknaden. Som för övrigt är lika som alltid här på kungsholmen. Det ökar inte som det brukar göra med värdet på lägenheterna men det har ju inte gått ner.

Jag har en granne på fjärde våningen som sålde sin för 53.500 kr/kvm , det är ganska bra pris såhär i lågkonjunkturen. Hmm, mumma, jag köpte min för typ 35.000 kr/kvm så jag är ju jättenöjd som du förstår.

Och när jag kommit igång att prata pengar så fick jag ju reda på att jag skulle få tillbaka på skatten. Det var ju kul fram till när jag kom på att jag sålt aktier på våren -08 för att ha råd med allt när jag började jobba. Ja, det kostar på att börja igen när jag upptäckte att jag inte fick lön första månaden.

Ja men, jag pratade ju om skatten, jo och då kom jag ju på att jag sålt aktier. Och som brukligt så måste man ju ange det som inkomst vilket ska då skattas, igen. Jag blev ju lite förvånad då det inte har hänt något. Har inte vi en borgerlig regering? Ska dom inte slopa denna skatt? Det är ju näsan så att sossarna är mer borgliga. Ja det var surt att betala skatt igen på dem och vinsten blev ju nästan inget att räkna med.

Ja, nog med detta prat om pengar. Jag har ju aldrig tillräckligt med dom ändå.

Annars lyssnar jag mycket på "Kings Of Leon -Use Somebody" just nu. Och Caroline av Ugglas skiva är jättebra.

Och så tänker jag ofta på min operation. Hur det kommer att bli efteråt. Hoppas lite ibland att det ska bli bättre med andningen. Jag har just varit på lite rönken och undersökningar, men jag har inte fått någon tid ännu. Hoppas jag slipper vänta alltför länge.

För Spotify användare:
Min Tio i Topp lista
Min Topp lista
Min Soft Topp lista

Inga kommentarer: