torsdag, april 23, 2009

Författare ger sig in i debatten.


Läser Unni Drugges nya bok som hon, lagom till debatten om fildelning, delat ut på Pirate Bay. Visst är det ett smart drag och det kommer säkert att generera många sköna kronor till denna populära nutids författare.

Debatten som för övrigt inte känns så sann tes sig nästan komisk och overklig. Nu går ju Advokaterna ut och anklagar domaren för Jäv, han tyck sitta i samma förening som en del bolagsjättar i filmindustrin. Själv tycker han tydligen att han inte sitter jävig i den positionen. Som vanligt har domare en förvriden syn på vad som är "normalt".

Jag lyssnar just på boken av Unni Drougge "Boven i dramat kallas kärlek" och den finns som sagt på Pirate Bay gratis att ladda ner. Den är en berättelse om kärleken till en yngre man. Den är mycket utlämnande och ärlig. Unnis son har även en röst i berättelsen där man får en annan vinkel på berättelsen som lätt annars kan bli vriden av känslor. Alla personer är nämnda vid sina namn och man känner igen mycket av frustrationen i berättelsen. Unni är en central figur i 80-talets Punk-era, rå och vulgär som den ska vara. Ett livsöde som är mycket underhållande och ger mersmak på författaren.

Annars har jag kommit hem från Göteborg och den i framtiden planerade operationen har verifierats av läkarna på Shalgrenskasjukhuset. Det ska tydligen hjälpa mig med andningen. Jag är bara förundrad över att man inte talat om detta till mig tidigare, det har ju gått fyra år efter min transplantation.

För Spotify användare:
Min Tio i Topp lista
Min Topp lista
Min Soft Topp lista

Inga kommentarer: