måndag, januari 14, 2008

Samtal om arbetet

Nu har jag äntligen börjat prata med folk angående mitt återtåg till arbetslivet. Efter en alltför hektisk månad innan jul med allt vad det innebär att vara sjuk så har jag äntligen tagit upp samtalen med min arbetsplats.

Jag fick då veta att mina kvarvarande arbetskompisar, ja de är inte många kvar, faktiskt läser min blog. Så därför skickar jag en hälsning till er och jag vill säga att jag kommer in snart på besök igen. Jag hoppas kunna börja arbetsträna och snart komma tillbaka helt.

Jag tränar fortfarande 3ggr i veckan (sjukgymnastik) och går regelbundet till läkare, dietist och sjuksköterskan. Allt för att jag ska bli bra igen och orka arbeta heltid. Det är mitt mål att börja arbeta igen och det har det varit sen den dagen jag blev sjukskriven. Vägen har varit lång men jag är fullt besluten att det kommer att gå. Ni vet ju hur envis jag kan vara.

Mycket har tydligen förändrats på jobbet men det ska nog inte vara något problem. Jag behöver bara träna på att orka jobba hela dagar och se hur det påverkar mig rent fysiskt nu med min nya situation. Efter arbetsträningen kan man ju diskutera vart och om jag har plats i organisationen. En sak har jag lärt mig under de senaste åren och det är att allt går med lite tid och tålamod. Och att man inte kan ta allt för givet, utan det kan ta slut en vacker dag.

Inga kommentarer: