fredag, januari 18, 2008

Fredagsmiddag

Fredag igen, och som vanligt kommer en av mina systrar över. Vi brukar träffas på Fredagar och laga lite god mat och titta på något på tv eller se någon bra serie/film på nätet. Innan köpte jag all film på DVD men nu har jag börjat inse att det är helt onödigt. Det finns så mycket bra att titta på direkt på Internet. Jag har kombinerat min dator med min TV genom Windows Vista och ett TV-kort.

En favorit har varit Heroes. Den går att titta på genom streaming och det med rätt bra kvalitet.

Senaste filmen jag såg var "I am Legend" vilket får en hel 4:a i betyg (av 5). Bra story och mycket bra filmat. Ett minus är väl skådespelaren, Will Smith, som kanske är för mycket en etablerad skådespelare. En ny förmåga hade gett en extra kick i handlingen eftersom Will kan kännas förutsägande och man känner igen skådespeleriet vilket förstör en del av stämmningen.

I kväll blir det säkert lite "lets dace " först och sedan någon avsnitt, säsong två, av Heroes.

Inga kommentarer: