fredag, mars 23, 2007

Dual Core


Jag har kommit på mig själv att sitta och spela rätt mycket nu. Det är ju SilkRoad jag spelar. Man blir aldrig trött på den och det händer nya grejer hela tiden.

Jag har bytt server också, innan spelade jag på en som hette Readsea, men har bytt tillbara till Greece. Denna har inte så mycket folk inloggade så allt fungerar mycket bättre där. Och sen har de satt upp två nya servrar, också det måste vara mycket bättre.

Annars känns det rätt bra med lungorna nu, jag hostar inte så förskräckligt mycket som jag gjorde i början. Jag ska bara börja gå promenader så att jag kommer igång igen. Denna gång har jag inte tappat så mycket som sista gången så det ska nog gå bra.

Min nya dator är otrolig, snabb och helt ny, gurgl-gurrgel. Vista funkar än rätt bra men jag har ju lyckats hänga även den. Jag väntar bara på min första "Blue screen" a la Windows. Det är väl bara en tidsfråga innan det sker. Och det där med "Dual core" funkar säkert bra men jag har lyckats få fel som sagt "no more Threads available" när jag försökt öppna fler applikationer. Vad säger man? Inget, det har ju hänt förr och varför skulle denna version funka med multitasking? Det är en dröm som aldrig kommer förverkligas av Microsof.

Inga kommentarer: