tisdag, november 21, 2006

Administration

Japp nu är det dags igen att åka till Göteborg för kontroll. Sist fick jag ställa in resan pga sjukdom men nu ska det väl gå bättre.

Och som vanligt är det nästan omöjligt att försöka administrera dessa resor. Men denna gång tänker jag låta en kurator på lung fixa allt jag har inte tid med gamla sura tjärringar på statliga verk som spelar Allan eller envåldshärskare över resorna.

Och givetvis har jag fått räkning från en sådan tjärring, ja en räkning på en resa jag aldrig åkte på. Vi bokade av biljetterna men tydligen har sur-f-n "sköntaxerat" mig med fyra resor hon kallar "egenutgift för resa". Saken var ju bara den att jag låg inskriven på akuten vid de tillfällen hon ansåg att jag åkte på resa till Göteborg. Jag undrar hur hon kan förklara att jag fått räkning från en resa när jag ligger på en akut.

Inga kommentarer: