torsdag, maj 10, 2012

Bra sjukvård.


Nu såhär några daggar efter Göteborg måste jag ytterligare skriva ett inlägg. Det har varit mycket skrivet i min blogg angående brister i min sjukvår, så nu vill jag passa på att skriva vad som jag tycker är bra.

Jag har väldigt bra läkare här i Stockholm. Det fungerar mycket bättre här och jag önskade att man flyttade eller öppnade en lung-transplatations avdelning här också. Som de är nu tillhör jag Thorax  avdelningen på Karolinska i Solna. Det var de som skickade remissen till mina Göteborgs-läkare i första hand.

Det är skönt att höra att dom inte tycker att PAH medicin skulle vara så lämpligt eller inte skulle göra någon effekt på det faktum att jag har ett operationsärr i en ven. Operationssuturen var ju fel utfört som i sin tur blockerar venen med lite mer än 50%. PAH medicin ger man till PAH patienter som har problem med övertryck i hela lungan.

Har hört att min läkare på avdelningen har tyckt att det är helt fel resonemang att försöka med dessa mediciner. Och jag håller med,  det kommer inte att fungera med PAH mediciner.

Jag kommer att få läggas in på avdelningen igen (N22)  och man kommer att sätta igång processen igen och förhoppningsvis hitta kirurger som vill göra detta. Kanske till och med få göteborgskirurgerna att tänka om.

Det är skönt att det finns några läkare man litar på och som kan detta, jag behöver verkligen det eftersom de flesta ryggar tillbaka och anser att jag är en alldeles för svår patient att behandla, med tanke på allt som jag gått igenom.

Så plus till Marianne och Giovanni på Karolinska i Solna, jag är väldigt tacksam att jag har er som läkare.


Inga kommentarer: