torsdag, april 29, 2010

Dag 119


Hittade ett ganska kul spel, det har ju dykt upp många nätbaserade spel på sista tiden. Dom lovar att spelet är gratis och det är dom också men det finns möjligheten att köpa till mer makt och pengar i spelen med riktiga pengar.

Ganska bra affärsidé, tycker jag. Bra för oss "konsumenter" också eftersom man för testa spelet först och då ser man om det är värt att spendera pengar och tid på spelet.

Grepolis är ganska roligt faktiskt, jag tror nog att den kan bli rätt bra framöver i spelet (jag är bara i början ännu). Spelet går ut på att bygga upp sin stad i den grekiska ö-världen. Tidsepoken är romartid och man bygger upp styrkor, hus, affärsrutter och allianser. Ganska avancerat.

Grepolis har också Gudomliga och karismatiska spelfunktioner. Ganska intressanta funktioner och givetvis är det en bit dit och det kostar lite pengar men det gör inget om man tycker att spelet är värt det.

Ännu kan jag inte säga säkert men kanske så ska jag nog spela vidare på detta spel.Och om du vill testa spelet tryck på denna inbjudan här.
(Testa spelet själv alltså och jag får något också eftersom jag bjuder in dig)

Annars så ska jag ju packa inför renoveringen.... ja, ja, jag ska, det är bara så tråkigt.

Inga kommentarer: