torsdag, januari 08, 2009

Spotify


Punktmarkera din musik. Ja jag har ju Bredbandsbolaget som Internet leverantör och då har jag fått Spotify gratis fram till och med påsk. Det är på tiden att man får något tillbaka, Bredbandsbolaget är ju inte de billigaste alternativet. Men som säkert de flesta så har jag inte haft tid att byta leverantör.

Spotify är annars ett väldigt trevligt sätt att lyssna på musik. Idén är lysande enligt mig. Att låta lyssnaren välja bland all musik gratis. Finansierat med reklam eller användaravgifter om man inte vill lyssna på reklamen.

Jag tror att för varje lystnad låt går stimm pengar till artisten. Alltså "win win" situation, alla vinner på det utan massor giriga mellanhänder i form av jättestora musikproducerade bolag som rånar både lyssnaren och artisten.

Nu hoppas jag bara att detta kan slå igenom så att man kan börja lägga upp låtar med bättre ljudkvalitet. Det är den enda nackdelen med Spotyfy är just det att låtarna är på gränsen till att ha usel ljudkvalitet.

Spotify länkar ( för er med konto på Spotify )
Jacques Toplist
Jacques Soft Toplist

Inga kommentarer: