fredag, juni 13, 2008

Al Gore-effekt?


Dagen började bra men när jag klev ut ur min port på Kungsholmen så öppnade sig himmelen sig. Det började spöregna först lite som vanligt men det trappa de genast upp till ett otroligt skyfall och jag blev stående i porten.

Det kändes som om man var mitt i ett vattenfall men det slutade inte där helt plötsligt gick det över till ett otroligt haglade. Och det var hagel i puttekul-storlek. Det höll på så ett tag och sedan regnade lite till och sedan kom solen fram.

Sjukt jag stod vid bilen och såg hageldrivorna sköljas med en enorm mängd regnvatten. Jag var dyblöt fast det var endast 15 menter till bilen från porten, och jag hade ett paraply. Det som var mest i ögonfallande var att solen sken som om det inte hade varit något speciellt och det var rätt varmt nu i solskenet.

Jag kommer ihåg att det kunde hagla som liten men jag kan inte minnas att jag har varit med om detta inom loppet av 5 minuter som idag. Kanske det beror på miljöförstöring eller den så kallade "Al Gore"-effekten.

Inga kommentarer: