fredag, november 23, 2007

Ork-int med FaceBook, Orkut!


Jag har idag suttit med Orkut den så kallade Facebook-dödaren. Och jag måste medge att den har många fördelar.

Det bästa är just att den är en Google-applikation och fungerar med ditt vanliga Google-konto. Sedan slås man av att det inte finns någon reklam på sidan vilket är ett stort plus då man kan koncentrera sig på applikationen.
Den är lätt att förstå och det finns inget av de där irriterande applikationerna man dränks av i FaceBook.

Orkut sickar heller inte inbjudan till alla e-postadresser man har lagrat på sin dator. Även om det skulle vara lätt att skicka till alla man har i sin Gmail lista så har man valt att låta användaren själv får skicka ut sina inbjudningar.

Ett stort plus att Orkut inte skickar ut massbrev till allt och alla i tid och otid. Till skillnad från FaceBook, det går inte en dag då min brevlåda inte är överöst med FaceBookbrev, vilka jag förövrigt snabbt raderar för att kunna se mina riktiga brev. Nej nu kommer jag att re-direkta alla FaceBookbrev direkt till papperskorgen, där de hör hemma.

Jag hoppas innerligt att alla går över till Orkut
för jag Ork-int med Facebook. :)


Inga kommentarer: